API key not valid, or not yet activated. If you recently signed up for an account or created this key, please allow up to 30 minutes for key to activate.
01/05/2024

האופנוע נגנב הבעלים סירב לוותר ובצעד נועז החליט להיכנס לשטחים כדי להחזיר את הכלי האהוב עליו בתמורה לכופר

תושב פתח תקווה נדהם לגלות שאופנוע שלו מסוג BMW 1000RR נגנב ולאחר שהמשטרה סירבה לעזור יצא למסע חיפושים אחר האופנוע שבסופו הצליח להשיבו
500x500
123
קרדיט צילום: חשבון האינסטגרם של ידין טל

לפני כחודש ימים נגנב אופנוע חדש למדי מפתח תקווה. הבעלים ידין טל ההמום חטף את ההלם המוכר והעגום: הוא קם בבוקר וראה שהאופנוע אינו עומד היכן שחנה אותו.

כמו כל אזרח מודאג ניגש ידין לתחנת המשטרה על מנת להגיש תלונה ולדווח על האופנוע הגנוב, אך קיבל כתף קרה מהחוקרים בתחנת המשטרה שהסבירו לו שבמידה והאופנוע "עבר" לשטחים, המשטרה לא תוכל לסייע ולא תיכנס לשטחים על מנת לאתר את האופנוע הגנוב.

ידין המתוסכל הבין שעכשיו ככול הנראה ההשבה של האופנוע תלויה אך ורק בו ובנחישות שלו והחל לחקור ולבדוק מי עומד מאחורי גניבת האופנוע שלו. כעבור מספר קיבל הודעת ווטצאפ לטלפון הנייד שלו בצירוף תמונה.
בהודעה שקיבל שואל אדם אנונימי את ידין האם הוא מעוניין לקנות את האופנוע שלו ואף שולח לו תמונה "כהוכחה" לכך שאכן האופנוע הגנוב אצלו, הוא אף מצרף תמונה של האופנוע הגנוב עוד בטרם נגנב עם הכיתוב "זה האופנוע שלך לפני יגנוב".

קרדיט צילום: ידין טל

ידין נכנס להלם מוחלט ברגע שראה תמונות נוספות ששלח לו אותו אדם אנונימי, בתמונות הנוספות ששלח ניתן לראות את האופנוע במהלך שטיפה, וכן תמונות נוספות של האופנוע שגרמו לידין להבין בוודאות שמדובר באופנוע שלו ואכן האדם שמשוחח איתו קשור לכנופיית הגנבים ולגניבת האופנוע.

כמובן שהאדם האנונימי ששלח את ההודעות לא מסר שום פרט מזהה לידין אודותיו או אודות המיקום המדוייק של האופנוע ולאחר מספר הודעות נעלמו שוב עקבותיו והפסיק לענות. ידין הבין שהוא חייב להתחיל לחקור בעצמו על מנת לנסות להשיג כל פרט מידע שיעזור לו באיתור האופנוע.

לאחר חיפושים רבים ברשתות החברתיות הצליח ידין לאתר את האופנוע הגנוב שלו ברשתות החברתיות – או ליתר דיון בטיקטוק, ידין הצליח לאתר מספר סרטונים בהם נראים תושבי שטחים מתפארים באופנועים שהם מחזיקים וככול הנראה כולם גנובים והאופנוע שלו בניהם, בסרטונים נוספים שאיתר ידין אף רואים אנשים רוכבים על האופנועים הגנובים לכאורה בעין מפריע באזור השטחים.

ידין מספר שברגע שנחשף לסרטוני הטיקטוק הבין שאולי יצליח לדלות מידע נוסף מהרשתות החברתיות אודות כנופיית הגנבים ומיקומו של האופנוע, ופנה למספר מומחים בתחום אבטחת המידע והרשתות וביחד הצליחו לכאורה לגלות את זהות הגנבים ואת מיקומם המדויק.

כשכנופיית הגנבים הבינה שהצליח ידין לכאורה להשיג את זהותם באמצעות רשתות חברתיות, הם חזרו לשלוח לו הודעות והצעות לנהל משא ומתן על האופנוע הגנוב שלו, ולאחר מספר ימים הצליחו במשא ומתן עיקש לסגור עסקה.

לאחר סגירת פרטי העסקה, ידין אירגן צוות חמוש שנכנס בלילה לשטחים שבאזור רמאללה ובתמורה לכופר שסוכם מראש הצליחו לבצע את העסקה בשלום וידין שב לביתו עם האופנוע האהוב שלו.

ידין מוסיף ומספר שהגנבים אף הצליחו לשכפל מפתח חדש ותקין לחלוטין לאופנוע הגנוב שלו והעניקו לו אותו "במתנה" במעמד העסקה. "אני פשוט בהלם, איך הם הצליחו לשכפל מפתח לאופנוע שלי בלי שיש ברשותם את המפתח המקורי? זה פשוט לא יאומן המיומנות והכלים שיש להם" מספר ידין.

קרדיט צילום: ידין טל

יום לאחר השבת האופנוע ידין שיתף בחשבון האינסטגרם שלו את העוקבים בתחושותיו:

איך מסכמים 30 ימים של סיוט? וואו, לא יודע אפילו איך להתחיל לספר את זה כי אני עדיין לא מעכל שהאופנוע חזר. דמיינו שאתם קמים בבוקר, ופשוט אין אופנוע, אין, נעלם, גנבו. באותו רגע החלפתי 200 צבעים, זה מה שקרא לי, יורד לחנייה רואה אין אופנוע, העמיסו אותו ולקחו אותו לשטחים, שברו את השער של החנייה, שיבשו את המצלמות ונעלמו.

לא ידעתי איך להמשיך מפה, מי שמכיר אותי יודע כמה קשה אני עובד בשביל הדברים ואני משיג אותם רק בדרכים ישרות, לקח לי שנים להגיע למצב הזה, להשיג את האופנוע שבאמת רציתי, אבל אז יש הורים שמחליטים להביא ילד בן ז*נה שכל מה שהוא יודע זה לגנוב מאחרים, כי ככה חינכו אותו, לעבור את המחסום להיכנס לכמה שעות לשטחי ישראל, בלי שהמשטרה/צבא בודק אותם. ולקחת רכוש של יהודים, כן, הם אפילו לא רצו להחזיר את האופנוע בגלל שהוא שייך למישהו יהודי (אני).

בנוסף, מאז שפרסמתי שגנבו לי את האופנוע, רצו שמועות שעשיתי את זה בשביל לקבל מחירון מהביטוח, אז סתם שתדעו לא היה לי ביטוח מקיף. אני עדיין לא הגעתי לשלב של ליהיות נוכל וגם לא אגיע לשלב הזה חס וחלילה, אז עכשיו כל הקנאים תתפוצצו"

גניבת אופנועים הפכה לסיוט במדינת ישראל. למרות מאמציה של משטרת ישראל, היא טרם מצאה דרך מוצלחת לצמצם ואף לעצור את הפשעים הללו. כתוצאה מכך, בעלי אופנועים נמצאים במצב של חוסר אונים מוחלט, כאשר הם נאלצים לסכן את חייהם כדי שיהיה להם סיכוי כלשהו לקבל את האופנועים שלהם בחזרה. ברור שמדובר בבעיה שאין לה פתרון קל וצריך לנקוט בצעדים משמעותיים על מנת לשים קץ לתופעה הזו.

בנוסף לכך גנבי האופנועים נוהגים לפרסם ללא בושה את האופנועים הגנובים בקבוצות פייסבוק שונות ומציעים אותם למכירה. למרות הדיווחים למשטרה ולפייסבוק, נראה שאף אחד לא נוקט בפעולות ראויות להפסקת התופעה ההזויה הזו.

זה גורם לקורבנות רבים להרגיש חסרי אונים וחשופים, שכן רשתות המדיה החברתיות לא מצליחות להגן על המשתמשים שלהן מפני פושעים כאלה. הגיע הזמן שהרשויות יתייחסו ברצינות לאיתור כנופיות הגנבים הללו ולעצור את גניבת האופנועים בקהילות שלנו.

חיים אתגר אף הוא נחשף למקרה של ידין ושיתף את הסיפור בחשבון הטיקטוק שלו במטרה לעורר את המודעות ולעזור לידין להשיב את האבדה.

 

אולי יעניין אותך גם

המומלצים

אקסטרה תוכן למייל

רוצים לקבל אקסטרה תוכן איכותי?

הצטרפו לניוזלטר שכולו איכות, אקסטרים ותוכן איכותי, הרשמו עכשיו: