API key not valid, or not yet activated. If you recently signed up for an account or created this key, please allow up to 30 minutes for key to activate.
01/05/2024

רוכב אופנוע נוגח ע"י שוטר תנועה רכוב על האופנוע ונאזק באזיקים בחשד לעבירת תנועה בראשון לציון.

שוטרים ממרחב השפלה ניגחו רוכב אופנוע בראשון לציון בעקבות הרמת גלגל. הרוכב נאזק נעצר ונלקח לחקירה ובהמשך טיפול בתחנה המשטרה בעיר.
500x500
תמונה1
קרדיט צילום: רשתות חברתיות - לפי סעיף 27 א'

ביום שישי (10.2.23) יצאה כהרגלה חבורת אופנוענים מוכרת למשטרה למפגש אופנועים ורכיבה בכבישים שמקיפים את הסופרלנד בראשון לציון ונקראים ע"י חברות האופנועים "הפס בראשון".

לדברי 'פ', כיוון שחברי החבורה מוכרים ברשתות מסרטונים שלהם מבצעים פעלולים באתר הזה, שוטרים מיחידת האופנועים של משטרת התנועה הגיעו במהלך הסיור לכביש הנידח שבו הם רכבו וזיהו את אחד הרוכבים מבצע הרמת גלגל מולם ומיד הורו לו לעצור.

הרוכב החשוד החל להימלט והמשטרה פתחה אחריו במרדף שבסיומו הרוכב נעצר במחסום ונוגח ע"י שוטר הרכוב על גבי אופנוע. בעקבות הניגוח הרוכב נפל והתגלגל על הארץ ושם נתפס, נאזק ונעצר.

בסרטון שהגיע לידינו ניתן לשמוע את האדם שמתעד את האירוע שואל את השוטרים "למה ככה להיכנס בו?" ואילו הם בחרו להתעלם ממנו והמשיכו במעצר החשוד.

בראיון שנערך עם 'פ' המהווה חלק מחבורת הרוכבים, נשאל 'פ' לאילו עבירות מתייחסים מירב הדו"חות שהחבורה מקבלת.

לדבריו, מירב הדוחות שקיבלו היו עקב הפרת תקנה 380(א) האוסרת שינויים בכלי הרכב. גם כאלו התורמים לבטיחות וכל אחד היה שמח שיהיו לו בכלי הרכב כמו לדוגמא מערכות בלמים ומתלים העדיפות על אלו שהיצרן מספק.

בנוסף, לדברי 'פ': "היינו יוצאים ורוכבים מרחקים כדי להגיע למקומות שוממים שבהם לא נסכן אף אחד, וזאת לאחר שהשוטרים הכווינו וביקשו מאיתנו לנתק את הקדמי מהכביש ולבצע ווילי ופעלולים נוספים רק שם. לא ציפינו שהם (השוטרים) יארבו לנו שם, יקפצו עלינו ובאלימות כזו ינגחו ויעיפו את הרוכב שנעצר מהאופנוע תוך כדי גרימת נזק רציני לאופנוע שלו ובמזל נזק מועט לגופו"

הקונפליקט בין כוחות אכיפת החוק לבין האופנוענים קיים שנים רבות, ישנם מעט מסלולים מוסדרים במדינת ישראל, מסלולים שמאפשרים לאופנוענים לרכב, להרים גלגל ולבצע תרגילים כאלה ואחרים המפגינים את שליטתם באופנוע.

נוסף על כך, המחיר אותו הרוכבים נדרשים לשלם בכדי להנות מהמסלול במשך כמה שעות יכול להגיע למאות שקלים עבור יום אחד וכשמסתכלים על ההוצאה הכוללת של "יום מסלול" לא תמיד נגשים והרבה פעמים מעדיפים אלטרנטיבות.

זו אחת הסיבות בגינן האופנוענים לרוב לערוך מפגשים במקומות ריקים מאדם לביצוע הפעלולים ואילו הרוכבים הפחות שפויים מבצעים את הפעלולים בכביש הציבורי מה שאינו חוקי ונחשב כעבירת תנועה חמורה.

כל קהילה הרכב, הספורט והמוטוריקה טוענת פה אחד שתקנה 380(א) היא תקנה מיושנת וזקוקה נואשות לשינוי, והיו לא פעם ניסיונות להרים מחאות בנושא אך לא שום דבר לא צלח למרות שתקנה זו לא מקיימת במדינות רבות בעולם.

לטענתם, יש לאפשר לבצע שינויים מסוימים בכלי הרכב, שינויים התורמים לבטיחות המשתמש כגון מערכות מתלים, בלמים ותאורה.

אולי יעניין אותך גם

המומלצים

אקסטרה תוכן למייל

רוצים לקבל אקסטרה תוכן איכותי?

הצטרפו לניוזלטר שכולו איכות, אקסטרים ותוכן איכותי, הרשמו עכשיו: